Психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыты және мазмұны
Психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыты және мазмұны
Психологиялық қызмет психодиагностикалық, консультациялық, ағартушылық – профилактикалық, түзету – дамытушылық және әлеуметтік – диспетчерлік бағытта жүзеге асырылады.
1.Психодиагностикалық бағыттар:
1) білім алушылардың психикалық дамуын анықтау мақсатында оларды психологиялық диагностикалау; 2) білім алушылардың бейімделуі, дамуы мен әлеуметтенуі мақсатында оларды кешенді психологиялық тексеру; 3) білім алушылардың қабілеттілігі, қызығушылығы мен икемділігін психологиялық диагностикалау; 4) психологиялық диагностиканың қорытындысы бойынша психологиялық тұжырымдар мен ұсыныстарды дайындау.
2. Консультациялық бағыттар:
1) білім алушыларға, ата – аналар мен педагогтерге олардың сұранысы бойынша консультация беру; 2) білім алушыларға, ата – аналар мен педагогтерге жеке тұлғалық, кәсіптік өзін – өзі айқындау проблемалары және қоршаған ортамен өзара қарым – қатынастар бойынша жеке және топпен консультация жүргізу; 3) күйзелістік, жанжалдық, қатты эмоционалды күйзелістік жағдайда болып табылатын білім алушыларға психологиялық қолдау көрсету; 4) тұлғааралық және топаралық жанжалдарды шешуде делдалдық жұмыстарды ұйымдастыру.
3. Ағартушылық – профилактикалық бағыттар:
1) білім алушылар мен педагогтердің өзін – өзі айқындауына, кәсіптік өсуіне ықпал ету; 2) білім алушылар бейімсіздігінің алдын алу; 3) білім алушылардың әлеуметтік мінез – құлқының алдын алу; 4) педагогтерді аттестаттауды әлеуметтік – психологиялық сүйемелдеу; 5) әдістемелік бірлестіктер мен педагогикалық кеңестің жұмысына ықпал ету.
4. Түзету – дамытушылық бағыттар:
1) жеке тұлғалық өсуге арналған тренинтер өткізу; 2) білім алушылар мен педагогтердің тұлғалық, интеллектуалдық, эмоционалды – жігерлік, шығармашылық даму үйлесімділігі бойынша психологиялық түзету және дамыту сабақтарын ұйымдастыру; 3) жанжалдық тұлғааралық қатынастарды түзетуді жоспарлау.
5. Әлеуметтік – диспетчерлік бағыттар:
1) педагог – психологтың және кең көлемде талап етілетін мамандардың кәсіптік құзыреттілігі, функционалдық міндеттері шеңберінен шығатын проблемаларды шешу бойынша (дефектологтарға, логопедтерге, тифлопедагогтарға, т.б.) аралас - мамандармен жұмыс жүргізу; 2) әлеуметтік – медициналық – психологиялық қызметтер туралы банкін қалыптастыру; 3) аралас – мамандармен және шұғыл жағдайда көмек көрсету бойынша мүдделі органдармен өзара әрекет нәтижелерінің мониторингін жүргізу.
Реттік саны | Іс шаралар | Жұмыс түрлері | Нысаналы топ | Орындау мерзімдері | ескертулер | Есептілік нысаны |
диагностика | МАД тобының мектепке дайындығын анықтау. Керн Иерасек тесті | Ауызша сұрақтар | МАД тобы | Қыркүйек | анықтама | |
Бірінші сынып оқушыларының мектепке бейімделуі (Керн – Иерасек тестісі) 1 -сыныптар | тест | 1-сынып | Қыркүйек | анықтама | ||
Оқушылардың мектеп мотивациясына бейімделуін (адаптация) анықтау 5 сыныптар | сауалнама Лусканов әдістемесі | 5-сынып | Қыркүйек | анықтама | ||
10 сынып бағыттылығын нақтылау | сауалнама | 10-сынып | Қыркүйек | анықтама | ||
Өзін-өзі бағалау деңгейі | Графикалық тест | 8-11сыныптар | қыркүйек | анықтама | ||
ҰБТға байланысы темпераментті анықтау | тест | 11-сынып | Қазан | анықтама | ||
2-4-сынып оқушыларының психологиялық күйін анықтау | «Жануарлар мектебі» әдісі | 2-4сынып | Қазан | анықтама | ||
Оқушылардың мінез-құлық акцентуациясын анықтау | Леонгард сауалнамасы | 11-сынып | қазан | анықтама | ||
Суицидтің алдын алу бойынша вахтерлық көмек ұйымдастыру | Мектеп ұжымымен | қазан | анықтама | |||
4-сынып Біліктілік деңгейін анықтау | Тест Замбецевич әдістемесі | 4-сынып | қараша | анықтама | ||
Суицидалды әрекетке бейім оқушыларды анықтау.СБА | сауалнама Ковалева әдістемесі | 8-11сынып | қараша | анықтама |
«Мен өмірді сүйемін» | эссе | 5-11сынып | қараша | Анықтама | ||
6-7 сыныптарда стреске бейімділік деңгейін анықтау,үрей деңгейін анықтау | Сауалнама Э.Ховард әдісі Тейлор шкаласы | 6-7 сынып | қараша | анықтама | ||
4 –сыныптар орта буынға өтуіне дайындығы бойынша оқу себептілігін анықтау | Тест оқу себептілігін | 4-сынып | желтоқсан | анықтама | ||
Зорлық-зомбылықтың, әлім-жетіктің алдын алу мақсатында диагностикалық жұмыстар жүргізу | Сауалнама | 5-11сынып | І-ІІ жарты жылдық | анықтама | ||
Дарынды оқушыларды анықтау | « ШТУР» тесті | 1-11сынып | желтоқсан | анықтама | ||
Жас мамандармен жұмыс | Жас мамандар | желтоқсан | анықтама | |||
Оқушылардың өзара қарым-қатынасын анықтау диагностикасы | Социометрия тест | 5-11сынып | қаңтар | анықтама | ||
9-сынып Кәсіби бағыттылығын анықтау | Дж.Голланд сауалнама | 9-сынып | қаңтар | анықтама | ||
Отбасылық зорлық-зомбылықты анықтау | сауалнама | 5-8сынып | қаңтар | анықтама | ||
Құқық бұзушылықтың алдын алу«Өз құқығыңды білесің бе?» | сауалнама | 7-11сынып | Ақпан | анықтама | ||
Педагогикалық ұжымдағы психологиялық ахуалды анықтау диагностикасы | сауалнама | мұғалімдер | ақпан | анықтама | ||
Ғаламторға тәуелділігін анықтау | «әлеуметтік желі» туралы сауалнама | 6-10сынып | наурыз | анықтама | ||
Түзету дамыту | Диагностика нәтижесі бойынша түзету-дамыту жұмыстары | Дамыту «Моншақ» әдісі Кеңістікті бағдарлау,көшіру | МАД, 1-сынып | қыркүйек | анықтама | |
Мектеп оқушыларын ұжымға бейімдеу жаттығулары тренинг | Жаттығулар, тренингтер | 5 сынып | қыркүйек | анықтама | ||
Қарым-қатынас дағдыларын дамытуға арналған жаттығулар | жаттығулар | 2,4- сыныптар | қазан | анықтама | ||
«Күйзеліспен қалай күресу керек?» жаттығу | жаттығу | 9, 11- сыныптар | қазан | анықтама | ||
Үлгерімі төмен оқушылармен түзету –дамыту жұмыстары | дамыту | Үлгерімі төмен оқушылар | Тоқсан сайын, сұраныс бойынша | анықтама | ||
Мүмкіндігі шектеулі оқушылармен түзету дамыту сабақтарын жүргізу | түзету дамыту | Қыркүйек - мамыр | анықтама | |||
Диагностика қорытындысы бойынша таным процестері нашар және орташа дамыған оқушылармен дамыту түзету жұмыстарын жүргізу | дамыту түзету | оқушылар | Үнемі | анықтама | ||
Адаптация және сабақтастық кезіндегі кеткен кемшіліктерді түзету | Түзету- дамыту | 5-сынып | Қыркүйек –мамыр, сұраныс бойынша | анықтама | ||
Мінез –құлқында қиындық келтіретін және әлеуметтік жағдайы төмен, сәтсіз отбасы балаларының ата-аналарымен оңалту жұмыстары | Психологиялық жаттығулар | ата-аналар | Қазан, қараша, желтоқсан, сұраныс бойынша | анықтама | ||
Дарынды, қабілетті оқушылармен психологиялық жаттығулар жүргізу | психологиялық жаттығулар | Дарынды оқушылар | Қаңтар | анықтама | ||
Жасөспірімдердің өтпелі кезеңдегі зорлық-зомбылықты қарым-қатынасын түзету | психологиялық жаттығулар | Жасөспірімдер | І-ІІ жарты жылдық, сұраныс бойынша | анықтама | ||
Оқушылардың өзара қарым-қатынас мәдениетін түзету - дамыту | психологиялық жаттығулар | 7-9сынып | Қаңтар, сұраныс бойынша | анықтама | ||
Педагогикалық ұжымдағы психологиялық ахуалды қажет ететін мұғалімдермен түзету жұмыстары. / сауалнама қорытындысы бойынша / | психологиялық жаттығ улар | мұғалімдер | Ақпан | анықтама | ||
Суицидалды әрекетке бейім балалармен түзету - дамыту жұмыстары | психологиялық жаттығулар | Наурыз - мамыр | хаттама | |||
Профилактика алдын алу | «Буллинг», «Кибербуллинг» туралы Оқушы, мұғалім | ақпарат беру | Оқушы,ата-ана, мұғалім | қыркүйек | хаттама | |
Суицидтің алдын алу бойынша «Жеткіншекке жадынама» | жадынама | 5-11сынып | қыркүйек | хаттама | ||
Суицидтің алдын алу бойынша «Ата-анаға жадынама» 5-11сынып | жадынама | Ата-ана | қыркүйек | анықтама | ||
Қыздар, ұлдар арасындағы жеке бас гигиенасы және ерте жыныстық қарым-қатынастың алдын алу жұмыстары | Сырсұхбат, видеоролик | Қыздар, ұлдар | Қазан тоқсан сайын, қыздар, ұлдар жиналысында | анықтама | ||
1-сынып оқушыларының мектепке бейімделудегі қиыншылықтардың алдын алу | Психологиялық жаттығулар | 1-сынып | Қараша | анықтама | ||
ҰБТ, ОЖСБ-ға қатысатын оқушылардың қорқыныш, үрей, мазасыздық сезімдерінің алдын алу | Психологиялық жаттығулар | 4,9,11-сынып | Қыркүйек - мамыр | анықтама | ||
Адаптация және сабақтастық кезіндегі кездесетін қиыншылықтардың алдын алу | Психологиялық жаттығулар | 5-сынып | Қыркүйек - қараша | хаттама | ||
ЖҚТБ/ АҚТҚ алдын алуға арналған жұмыс | конференция | 9-11сынып | Желтоқсан | хаттама | ||
«Өмір қымбатсың маған» өмірді қадірлеу, мәнді өткізу | конференция | 8-11сынып | Ақпан | хаттама | ||
Зиянды әдеттерің алдын алу жұмыстары | конференция | 7-10сынып | наурыз | анықтама | ||
Зорлық-зомбылықтың алдын алу мақсатында құқықтық білімін арттыру | «Өз құқыңды білесің бе?» сауалнама | 7-10сынып | І-ІІ жарты жылдық | анықтама | ||
Педагогикалық әдеп кодексін сақтаудың алдын алу жұмыстары | әдеп кодексі туралы ақпарат беру | мұғалімдер | Қараша, оқу тәрбие жоспары бойынша | анықтама | ||
Кәсіби- бағдар беру бойынша ағарту жұмыстары | ағарту жұмыстары | 9-сынып | Желтоқсан-қаңтар | анықтама | ||
Діни экстремизмге байланысты ағарту жұмыстары | ағарту жұмыстары | 7-11сынып | Ақпан | анықтама | ||
«Сенім жәшігі» «Сенім телефоны» | Кеңес беру | 7-11сынып | Жыл бойы | анықтама | ||
«Мен зиянды әдеттерге тәуелсізбін» | дөңгелек үстел | 7-8 сынып | қазан | анықтама | ||
«Әкеге қарап ұл өсер» 7-8сынып оқушыларының әкелері | ақпан | анықтама | ||||
Қоғамдағы қыз баланың рөлі Дөңгелек үстел 7-11сынып | Дөңгелек үстел | 7-11сынып | наурыз | анықтама | ||
Ата-ана мен бала арасындағы психологиялық үйлесімділік ата-аналар жиналысы | ата-аналар жиналысы | 9-сынып ата-аналары | анықтама | |||
Татулық-достық кілті | Тренинг жаттығу | 7-сынып | Қараша | анықтама | ||
Аутодеструктивті мінезге бейім балалар | Семинар тренинг | 7-9сынып Ата-аналары | ақпан | анықтама | ||
Кеңес беру | Мектепке даярлау барысында отбасы мен мектептің бірлескен жұмыстары туралы кеңес беру | кеңес беру | Ата-аналар | Қыркүйек | анықтама | |
Мүмкіндігі шектеулі оқушыларға психологиялық қолдау көрсету | қолдау көрсету | Мүмкіндігі шектеулі оқушылар | Қыркүйек | анықтама | ||
Оқушылардың әлеуметтік жағдайына қарай психологиялық қолдау көрсету | қолдау көрсету | 1-11сынып | Қыркүйек | анықтама | ||
ҰБТ, ОЖСБ-ға қатысатын оқушыларды психологиялық қолдау және кеңес беру | қолдау және кеңес беру | 4,9,11сынып | Қыркүйек-мамыр, сұраныс бойынша | анықтама | ||
Жас мамандарға психологиялық кеңес беру | кеңес беру | Жас мамандар | Сұраныс бойынша | анықтама | ||
Адаптация және сабақтастық кезеңінде кездесетін жас ерекшелігіне байланысты кеңес беру | кеңес беру | 5-сынып | Қыркүйек -қараша | анықтама | ||
Ата-аналарға жеткіншек жасындағы балалармен ара қатынастарындағы қиындықтар себебі бойынша кеңес беру | кеңес беру | ата-аналар | Сұраныс бойынша | анықтама | ||
Мүмкіндігі шектеулі оқушылардың құжаттарын реттеу (үйден оқитын оқушы, ОПМПК бақылауындағы оқушыларды, ) | құжаттарын реттеу | Мүмкіндігі шектеулі оқушылар | Қыркүйек | анықтама | ||
Кәсіби- бағдар беру бойынша мамандық таңдауға дұрыс бағыт көрсету | бағыт көрсету | 9-сынып | Қаңтар-ақпан | анықтама | ||
Әлеуметтік-диспечерлік Ұйымдастыру әдістемелік жұмыс | Дамуында патологиялық ауытқуы бар балаларды дәрігер мамандарға көрсету, олардың құжаттарын медициналық- психологиялық комиссияға дайындау | Құжаттарын реттеу | 1-11сынып | Қажеттілк туындаған жағдайда | анықтама | |
Вакцина егу маусымында түсінік жұмыстарын жүргізу ата-ана,сынып жетекші, оқушы | әңгімелесу, ұсыныс беру | ата-ана,сынып жетекші | Қажеттілік туындаған жағдайда | анықтама | ||
Әлеуметтік жағдайына байланысты психологиялық қолдау көрсету | психологиялық қолдау көрсету | Әр тоқсан сайын | анықтама | |||
Үйден оқитын оқушылардың үйіне барып жағдайын білу | қолдау | Үйден оқитын оқушылар | Тоқсан сайын | анықтама | ||
Қайырымдылық акцияларына қатысу | көмек беру | айлық кезінде | анықтама | |||
Жыл бойынша психологиялық қызмет туралы талдамалық есептер | Оқу орындарынан келген мамандармен насихат жұмыстарына қатысу | көмек беру | 9-11сынып | Қажетіне қарай | Анықтама |