Психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыты және мазмұны » Ават мектебі
Жетісу облысы білім басқармасының
Панфилов ауданы бойынша білім бөлімінің
Ават орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72774) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72774) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » Психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыты және мазмұны
09
февраль
2023

Психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыты және мазмұны

Психологиялық қызмет жұмысының негізгі бағыты және мазмұны


    Психологиялық қызмет психодиагностикалық, консультациялық, ағартушылық – профилактикалық, түзету – дамытушылық және әлеуметтік – диспетчерлік бағытта жүзеге асырылады.

1.Психодиагностикалық бағыттар:

1) білім алушылардың психикалық дамуын анықтау мақсатында оларды психологиялық диагностикалау; 2) білім алушылардың бейімделуі, дамуы мен әлеуметтенуі мақсатында оларды кешенді психологиялық тексеру; 3) білім алушылардың қабілеттілігі, қызығушылығы мен икемділігін психологиялық диагностикалау; 4) психологиялық диагностиканың қорытындысы бойынша психологиялық тұжырымдар мен ұсыныстарды дайындау.

2. Консультациялық бағыттар:

1) білім алушыларға, ата – аналар мен педагогтерге олардың сұранысы бойынша консультация беру; 2) білім алушыларға, ата – аналар мен педагогтерге жеке тұлғалық, кәсіптік өзін – өзі айқындау проблемалары және қоршаған ортамен өзара қарым – қатынастар бойынша жеке және топпен консультация жүргізу; 3) күйзелістік, жанжалдық, қатты эмоционалды күйзелістік жағдайда болып табылатын білім алушыларға психологиялық қолдау көрсету; 4) тұлғааралық және топаралық жанжалдарды шешуде делдалдық жұмыстарды ұйымдастыру.

3. Ағартушылық – профилактикалық бағыттар:

1) білім алушылар мен педагогтердің өзін – өзі айқындауына, кәсіптік өсуіне ықпал ету; 2) білім алушылар бейімсіздігінің алдын алу; 3) білім алушылардың әлеуметтік мінез – құлқының алдын алу; 4) педагогтерді аттестаттауды әлеуметтік – психологиялық сүйемелдеу; 5) әдістемелік бірлестіктер мен педагогикалық кеңестің жұмысына ықпал ету.

4. Түзету – дамытушылық бағыттар:

1) жеке тұлғалық өсуге арналған тренинтер өткізу; 2) білім алушылар мен педагогтердің тұлғалық, интеллектуалдық, эмоционалды – жігерлік, шығармашылық даму үйлесімділігі бойынша психологиялық түзету және дамыту сабақтарын ұйымдастыру; 3) жанжалдық тұлғааралық қатынастарды түзетуді жоспарлау.

5. Әлеуметтік – диспетчерлік бағыттар:

1) педагог – психологтың және кең көлемде талап етілетін мамандардың кәсіптік құзыреттілігі, функционалдық міндеттері шеңберінен шығатын проблемаларды шешу бойынша (дефектологтарға, логопедтерге, тифлопедагогтарға, т.б.) аралас  - мамандармен жұмыс жүргізу; 2) әлеуметтік – медициналық – психологиялық қызметтер туралы банкін қалыптастыру; 3) аралас – мамандармен және шұғыл жағдайда көмек көрсету бойынша мүдделі органдармен өзара әрекет нәтижелерінің мониторингін жүргізу.










Реттік саны

Іс шаралар


Жұмыс түрлері

Нысаналы топ

Орындау мерзімдері

ескертулер

Есептілік нысаны

диагностика

МАД тобының мектепке дайындығын анықтау. Керн Иерасек тесті

Ауызша сұрақтар

МАД тобы

Қыркүйек


анықтама


Бірінші сынып оқушыларының мектепке бейімделуі (Керн – Иерасек тестісі) 1 -сыныптар 

тест

1-сынып

Қыркүйек 


анықтама


 Оқушылардың мектеп мотивациясына бейімделуін (адаптация) анықтау 5 сыныптар 

сауалнама


Лусканов әдістемесі

5-сынып

Қыркүйек


анықтама


 10 сынып бағыттылығын нақтылау

сауалнама

10-сынып

Қыркүйек


анықтама


Өзін-өзі бағалау деңгейі

Графикалық тест 

8-11сыныптар 

қыркүйек


анықтама


ҰБТға байланысы темпераментті анықтау 

тест

11-сынып

Қазан


анықтама


  2-4-сынып оқушыларының психологиялық күйін анықтау 

«Жануарлар мектебі» әдісі

2-4сынып

Қазан


анықтама


Оқушылардың мінез-құлық акцентуациясын анықтау 

Леонгард сауалнамасы

11-сынып

қазан


анықтама


Суицидтің алдын алу бойынша вахтерлық көмек ұйымдастыру 



Мектеп ұжымымен

қазан


анықтама


4-сынып Біліктілік деңгейін анықтау 


Тест

 Замбецевич әдістемесі

4-сынып

қараша


анықтама


Суицидалды әрекетке бейім   оқушыларды анықтау.СБА 

сауалнама 

Ковалева әдістемесі

8-11сынып

қараша


анықтама



«Мен өмірді сүйемін» 


эссе

5-11сынып

қараша


Анықтама


 6-7 сыныптарда  стреске бейімділік деңгейін анықтау,үрей  деңгейін анықтау  

Сауалнама

Э.Ховард әдісі

Тейлор шкаласы

6-7 сынып

қараша


анықтама


  4 –сыныптар  орта буынға өтуіне дайындығы бойынша оқу себептілігін анықтау

Тест

оқу себептілігін

4-сынып

желтоқсан


анықтама


Зорлық-зомбылықтың, әлім-жетіктің  алдын алу  мақсатында диагностикалық жұмыстар жүргізу 

Сауалнама

5-11сынып

І-ІІ жарты жылдық


анықтама


 Дарынды оқушыларды анықтау 

« ШТУР» тесті

1-11сынып

желтоқсан


анықтама


 Жас мамандармен жұмыс


Жас мамандар

желтоқсан


анықтама


 Оқушылардың өзара қарым-қатынасын анықтау диагностикасы 


Социометрия

тест

5-11сынып

қаңтар


анықтама


9-сынып Кәсіби бағыттылығын анықтау 

Дж.Голланд

сауалнама

9-сынып

қаңтар


анықтама


Отбасылық зорлық-зомбылықты анықтау  

сауалнама

5-8сынып

қаңтар


анықтама


 Құқық бұзушылықтың алдын алу«Өз құқығыңды білесің бе?» 

сауалнама

7-11сынып

Ақпан


анықтама


 Педагогикалық ұжымдағы психологиялық ахуалды анықтау диагностикасы

сауалнама

мұғалімдер

ақпан 


анықтама


 Ғаламторға тәуелділігін анықтау  

«әлеуметтік желі» туралы сауалнама

6-10сынып

наурыз


анықтама

Түзету дамыту

Диагностика нәтижесі бойынша түзету-дамыту жұмыстары 


Дамыту 

«Моншақ» әдісі

Кеңістікті бағдарлау,көшіру

МАД, 1-сынып

қыркүйек


анықтама


Мектеп оқушыларын ұжымға бейімдеу жаттығулары  тренинг 

Жаттығулар,  тренингтер

5 сынып

қыркүйек


анықтама


 Қарым-қатынас дағдыларын дамытуға арналған жаттығулар  

жаттығулар

2,4- сыныптар

қазан


анықтама


   «Күйзеліспен қалай күресу керек?»  жаттығу 

жаттығу

9, 11- сыныптар

қазан


анықтама


  Үлгерімі төмен оқушылармен түзету –дамыту жұмыстары

дамыту

Үлгерімі төмен оқушылар

Тоқсан сайын, сұраныс бойынша


анықтама


  Мүмкіндігі шектеулі оқушылармен түзету дамыту сабақтарын жүргізу

түзету дамыту


Қыркүйек - мамыр


анықтама


  Диагностика     қорытындысы бойынша таным процестері нашар және орташа дамыған оқушылармен дамыту түзету жұмыстарын жүргізу

дамыту түзету

оқушылар

Үнемі


анықтама


 Адаптация және сабақтастық кезіндегі кеткен кемшіліктерді түзету

Түзету- дамыту

5-сынып

Қыркүйек –мамыр, сұраныс бойынша


анықтама


Мінез –құлқында қиындық келтіретін және әлеуметтік жағдайы төмен, сәтсіз отбасы  балаларының ата-аналарымен оңалту жұмыстары


Психологиялық жаттығулар

ата-аналар

Қазан, қараша, желтоқсан,  сұраныс бойынша


анықтама









Дарынды, қабілетті оқушылармен психологиялық жаттығулар жүргізу


психологиялық жаттығулар

Дарынды

оқушылар

Қаңтар


анықтама


Жасөспірімдердің өтпелі кезеңдегі зорлық-зомбылықты қарым-қатынасын түзету  


психологиялық жаттығулар

Жасөспірімдер

І-ІІ жарты жылдық, сұраныс бойынша


анықтама


Оқушылардың өзара қарым-қатынас мәдениетін түзету     - дамыту

психологиялық жаттығулар 

7-9сынып

Қаңтар, сұраныс бойынша


анықтама


Педагогикалық ұжымдағы психологиялық ахуалды  қажет ететін мұғалімдермен түзету жұмыстары. / сауалнама қорытындысы бойынша /

психологиялық жаттығ улар 

мұғалімдер

Ақпан


анықтама


 Суицидалды әрекетке бейім   балалармен түзету - дамыту жұмыстары


психологиялық жаттығулар


Наурыз - мамыр


хаттама

Профилактика алдын алу

«Буллинг», «Кибербуллинг» туралы Оқушы, мұғалім

ақпарат беру  

Оқушы,ата-ана, мұғалім

қыркүйек


хаттама


 Суицидтің алдын алу бойынша «Жеткіншекке жадынама»


жадынама

5-11сынып

қыркүйек


хаттама


 Суицидтің алдын алу бойынша «Ата-анаға жадынама»

5-11сынып

жадынама

Ата-ана

қыркүйек


анықтама


  Қыздар, ұлдар арасындағы жеке бас гигиенасы және ерте жыныстық қарым-қатынастың алдын алу жұмыстары


Сырсұхбат, видеоролик

  Қыздар, ұлдар

Қазан 

тоқсан сайын, 

қыздар, ұлдар жиналысында


анықтама


 1-сынып оқушыларының мектепке бейімделудегі қиыншылықтардың алдын алу

Психологиялық жаттығулар

1-сынып

Қараша



анықтама



 ҰБТ,     ОЖСБ-ға қатысатын оқушылардың     қорқыныш, үрей, мазасыздық сезімдерінің алдын алу

Психологиялық жаттығулар

4,9,11-сынып

Қыркүйек - мамыр


анықтама


Адаптация және сабақтастық кезіндегі кездесетін қиыншылықтардың алдын алу

Психологиялық жаттығулар

5-сынып

Қыркүйек - қараша


хаттама


 ЖҚТБ/ АҚТҚ алдын алуға арналған жұмыс 

конференция

9-11сынып

Желтоқсан


хаттама


 «Өмір қымбатсың маған» өмірді қадірлеу, мәнді өткізу

конференция

8-11сынып

Ақпан


хаттама


 Зиянды әдеттерің алдын алу жұмыстары

конференция

7-10сынып

наурыз


анықтама


  Зорлық-зомбылықтың алдын алу мақсатында құқықтық білімін арттыру  

«Өз құқыңды білесің бе?» сауалнама

7-10сынып

І-ІІ жарты жылдық


анықтама


 Педагогикалық әдеп кодексін сақтаудың алдын алу жұмыстары

әдеп кодексі туралы ақпарат беру

мұғалімдер

Қараша, оқу тәрбие жоспары бойынша


анықтама


  Кәсіби- бағдар беру бойынша ағарту жұмыстары

ағарту жұмыстары

9-сынып

Желтоқсан-қаңтар


анықтама


 Діни экстремизмге  байланысты     ағарту  жұмыстары


ағарту  жұмыстары


7-11сынып

Ақпан


анықтама


 «Сенім     жәшігі» «Сенім  телефоны»

Кеңес беру

7-11сынып

Жыл бойы


анықтама


«Мен зиянды әдеттерге тәуелсізбін»   



дөңгелек  үстел

7-8 сынып

қазан


анықтама


«Әкеге қарап ұл өсер» 


7-8сынып оқушыларының әкелері



ақпан




анықтама


Қоғамдағы қыз баланың рөлі

Дөңгелек үстел 7-11сынып


Дөңгелек үстел


7-11сынып

наурыз


анықтама


Ата-ана мен бала арасындағы психологиялық үйлесімділік 

ата-аналар жиналысы 


ата-аналар жиналысы

9-сынып 

ата-аналары



анықтама


Татулық-достық кілті




Тренинг жаттығу 


7-сынып

Қараша


анықтама


Аутодеструктивті мінезге бейім балалар

Семинар тренинг


7-9сынып

Ата-аналары

ақпан


анықтама








Кеңес беру

 Мектепке даярлау барысында отбасы мен мектептің бірлескен жұмыстары туралы     кеңес беру

кеңес беру

Ата-аналар

Қыркүйек


анықтама


 Мүмкіндігі шектеулі оқушыларға психологиялық қолдау көрсету

қолдау көрсету

Мүмкіндігі шектеулі оқушылар

Қыркүйек


анықтама


 Оқушылардың әлеуметтік жағдайына қарай психологиялық қолдау көрсету

қолдау көрсету

1-11сынып

Қыркүйек


анықтама


  ҰБТ,     ОЖСБ-ға қатысатын оқушыларды     психологиялық қолдау және кеңес беру

қолдау және кеңес беру

4,9,11сынып

Қыркүйек-мамыр, сұраныс бойынша


анықтама


 Жас мамандарға психологиялық кеңес беру

кеңес беру

Жас мамандар

Сұраныс бойынша


анықтама


  Адаптация және сабақтастық кезеңінде кездесетін жас ерекшелігіне байланысты кеңес беру

кеңес беру

5-сынып

Қыркүйек -қараша


анықтама


  Ата-аналарға жеткіншек жасындағы балалармен ара қатынастарындағы қиындықтар себебі бойынша кеңес беру

кеңес беру

ата-аналар

Сұраныс бойынша


анықтама


Мүмкіндігі шектеулі оқушылардың құжаттарын реттеу (үйден оқитын оқушы, ОПМПК бақылауындағы оқушыларды, )

құжаттарын реттеу

Мүмкіндігі шектеулі оқушылар

Қыркүйек 


анықтама


  Кәсіби- бағдар беру бойынша мамандық таңдауға дұрыс бағыт көрсету  

бағыт көрсету  

9-сынып

Қаңтар-ақпан


анықтама

Әлеуметтік-диспечерлік

Ұйымдастыру әдістемелік жұмыс

  Дамуында патологиялық ауытқуы бар балаларды дәрігер мамандарға көрсету, олардың құжаттарын медициналық- психологиялық комиссияға дайындау

Құжаттарын реттеу

1-11сынып

Қажеттілк туындаған жағдайда


анықтама


Вакцина егу маусымында түсінік жұмыстарын жүргізу  ата-ана,сынып жетекші, оқушы

әңгімелесу, ұсыныс беру

ата-ана,сынып жетекші

Қажеттілік туындаған жағдайда


анықтама


  Әлеуметтік жағдайына байланысты психологиялық қолдау көрсету

психологиялық қолдау көрсету


Әр тоқсан сайын


анықтама


 Үйден оқитын оқушылардың үйіне барып жағдайын білу

қолдау

Үйден оқитын оқушылар

Тоқсан сайын


анықтама


  Қайырымдылық  акцияларына қатысу

көмек беру


айлық кезінде


анықтама

Жыл бойынша психологиялық қызмет туралы талдамалық есептер

 Оқу орындарынан келген мамандармен насихат жұмыстарына қатысу 

көмек беру

9-11сынып

Қажетіне қарай


Анықтама